Ремонт автоматики для откатных ворот

У цій статті наводяться публікації покликані полегшити користувачеві самостійний пошук несправностей та ремонт автоматики для воріт. Ми не займаємося ремонтом автоматики, придбаної в інших магазинах. Дані публікації мають виключно обізнаний та загальноосвітній характер. Всі дії Ви робите на свій страх та ризик.

Отже, якщо Ви зіткнулися з такою ситуацією, що зранку натискаючи кнопку пульта...і нічого не відбувається, ворота не відкриваються. Те саме стосується нестабільної роботи двигуна - непередбачено зупиняються посередині ітд ітп. Перша думка, що відвідує користувача - "Все пропало!" Але не потрібно панікувати, як правило, загвоздка в якійсь дрібниці. Іноді відразу починають обурюватися, що мовляв автоматика погана, а разом із нею і продавці погані люди. Але не варто забувати, що електропривод працює у зв'язці з такими речами як проводка (іноді похабна), навішена периферія (лампа, фотоелементи, GSM-WIFI-модулі, розумні будинки, home-link та ін) досить часто проблема полягає в цьому. Зараз ми поряд у всьому розберемося. Моделів і виробників автоматики для відкатних воріт існує безліч і описати кожну модель не вистачить жодного часу, тому я викладу загальні принципи, які справедливі для більшості моделей автоматики і якщо ви послідовно будете слідувати нижчевикладеному алгоритму, то з ймовірністю 85-90% ви знайдете несправність і, можливо, навіть усуньте її. Ця стаття не це посилає Вас у відомому напрямку, навпаки, це ті речі, які Ви можете і повинні зробити як грамотний користувач, а якщо не хочете або не вмієте, то відразу знімайте привід і везіть в сервісний центр. Тож поїхали.

1. Відкрити кришку приводу та візуально оглянути плату на предмет підгорання, обвуглювання ітд. Таке, як на рис. нижче відразу викинути і бажано прочитати цю статтю.

плата для откатных ворот

Якщо обуглився варистор - викусити його і замінити згорілий запобіжник, якщо все запрацювало - впаяти новий варистор з Vmax 250V.

Автоматика для откатных ворот с защитой от сгорания

2. Перевірити подачу та якість живлення 230 В, в принципі, якщо світлодіоди на платі горять, то харчування подається, варто перевірити чи перебуває напруга в адекватних межах 230+-10%. Якщо не горять, то перевірити цілісність запобіжників і траси живлення, досить часто буває, що провід у землі перебитий і привід працює через шар вологої землі, у цьому випадку корисно запитати його від свідомо справного перенесення обминаючи вашу лінію живлення двигуна. Якщо запобіжник і траса цілі, "дзвонимо" тестером трансформатор - первинну та вторинну обмотки. Якщо трансформатор сильно гріється, це явне вказівку з його несправність. Якщо причина в ньому - замінюємо його на такий з аналогічними параметрами, зазвичай це 12+12В, тобто 2 вторинні обмотки по 12В. вже є і "рідні" китайські трансформатори. Див рис.

Плата для откатных ворот

3. Якщо живлення подається і трансфоматор у порядку, але все одно привід не працює, то від'єднуємо всю навішену периферію - лампу (у ній може бути кз), фотоелементи (може бути неконтакт, деградація лінз від УФ-випромінювання, окислення контактів тощо). Від'єднання відбувається як фізичним відключенням проводів. Так, лампу можна просто "висмикнути", а ось на вхід фотоелементів потрібно поставити перемичку, що з'єднує її із загальним провідником GND, COM, мінус, ітд. Вхід фотоелементів зазвичай називається IR, INFRD, PHOTO, PH, Ph1, Ph2. Якщо якийсь виробник, САМЕ або NICE, наприклад, має свою номенклатуру, відмінну від інтуїтивно зрозумілої, то має сенс погуглити пдфки з їхньою інструкцією і по ній вже відключити фотоелементи. На деяких моделях передбачено також вхід екстреного зупинки STOP, STP він також має бути закорочен із загальним. Це відключення периферії необхідно для "чистоти експерименту" щоб відкинути всі сторонні чинники. Ось кілька прикладів відключення фотоелементів:
Для приводу GANT BS-IZ (PROFESSIONAL PS-IZ, NORDMOTORS, BAISHENG)

автоматика для откатных ворот professional

Замовити MILLER TECHNICS MT-1000. INFRD-GND, STOP-GND

MILLER TECHNICS MT-1000

Для STEELON NAVI-60010001500. YOUGATE ASG-600\1000. G-LOCK. Клеми 8 та 9.

steelon-navi 600-1000 плата управления

Для GANT IZ-600: - біла перемичка IR-COM. Червона STP-COM.

плата gant iz-600

Для GANT IZ-1200: - біла перемичка IR-GND

Gant IZ-1200 купить

Для BFT серії DEIMOS старого та нового:

BFT DEIMOS A400

BFT DEIMOS A400

COMUNELLO FORT-500/700: DSI-GND, STOP-GND.

comunello fort-500

Для FAAC 740/741: Фірма FAAC тут переплюнула всіх - для відключення периферії потрібно поставити 6 перемичок, як правило, 5 вже Вам або Ви поставили при монтажі і тепер потрібно поставити одну, що відповідає за фотоелементи.

faac 741

Схема для FAAC 740/741 коли все відключено:

faac 741

Для Doorhan Sliding, Alutech ROTO, AN-MOTORS ASL: Ph1-GND та Ph2-GND. STOP-GND також.

MCSL 1.1

Для CAME BX-74/78. Встановити перемичку 1-2, 2-С1 та 2С3 або можна відключити все це на DIP селекторі - див. рідний мануал.

плата came zbx74-78

За NICE ROBUS, ROX, ROAD ітд шукайте інформацію як відключити фотоелемети в рідних інструкціях. Ваш покірний слуга має свою скромну і абсолютно особисту, суб'єктивну думку, що у приводів Nice все невиправдано ускладнене, навіть елементарні речі, але комусь подобається - на смак і колір як кажуть... І так, ми не змушували Вас купувати Найс.

плата управления NICE

4. Після того як фотоелементи відключені пробуємо запустити привід пультом - ймовірних результатів тут два - або поїде або не поїде. У першому випадку ми розуміємо, що проблема була у фотоелементах і далі розбираємося з нею - пошкоджена проводка, вихід з ладу одного або обох фотоелементів, фотодеградація пластикових лінз вбудованих в кришки, вода, що затекла, ітд.
Якщо таки "не поїхав", то потрібно запустити привід примусово, без пульта та в обхід радіоприймача (можливо справа в ньому). Примусовий запуск здійснюється наступним чином - у кожного електроприводу на слаботочній колодці є клеми CYCLE, PP, START, PUSH, OPEN-A, SBS (step by step) ітд, так короткочасне замикання (1 сек) їх скріпкою із загальною клемою GND, COM "мінус" приведе до початку маневру воріт - вони почнуть закриватися або відкриватися, для нас це не має значення. Якщо це сталося, то зробити кілька циклів відкриття-закриття, переконавшись у стабільності роботи. В цьому випадку "копати" приймач, можливо він "забув" пульти, в цьому випадку потрібно прописати їх знову див. інструкцію вашого приводу. Іноді буває корисно спочатку стерти всі пульти, а потім прописати їх. Якщо пульти ні в яку не пишуться в приймач, є сенс встановити зовнішній приймач, наприклад, зовнішній універсальний приймач REC-2, він замість вас буде замикати на 1 сек клеми примусового запуску.
Якщо стався другий з можливих варіантів - "не поїхав", навіть по примусовому запуску, то тут ваша компетенція як користувача закінчується - звертайтеся в сервісний центр.

5. Ворота самі відкриваються (живуть своїм життям). Варіанти тут такі: нестабільна напруга, помилка у підключенні периферії, щось із приймачем. Методика наступна - переконуємося, що напруга у мережі нормальна 230+-10%. Якщо з напругою все гаразд, то відключаємо ВСЮ периферію як це було описано вище, перемо всі пульти з пам'яті приймача і спостерігаємо кілька годин, що буде, можна поганяти мотор примусовим запуском, як це було описано вище. Якщо самовільних відкриттів немає, то прописуємо пульти заново приймач і знову спостерігаємо. Якщо проблема повторюється - вихід такий знову стерти всі пульти і встановити зовнішній приймач, наприклад REC-2. Якщо проблема повторюється при підключенні периферії - знаємося з нею та її проводкою. Якщо проблема не йде – звертаємось до сервісного центру.

6. Наступний випадок - вихід з ладу симистора ВТА16, BTA24 та подібних. Виглядають вони ось так, не плутати зі стабілізаторами 7812 і 7805, які мають такий самий корпус і можуть бути присутніми на платі.

симистор BTA16

В цьому випадку реле приводу включається - чутно характерні клацання, але руху не відбувається. Лікується це заміною симістора, або шляхом замикання силових доріжок тиристора краплею припою або перемичкою. див. рис нижче. Але спочатку потрібно перевірити запобіжник (якщо такий є) двигуна на 6А, його перегорання дає таку ж картину.

Плата управления Гант

Сам симистор можна не випоювати. Після цієї процедури перестають працювати функції плавного стопу та пуску, але корисність цих функцій є спірним питанням, зате Ви знову маєте робочу плату.
Ревізії плат можуть змінюватися, але ці дві луджені доріжки все одно добре проглядаються. Те, що вони будуть іншої форми, ніж ті, що зображені вище суті справи не змінює.

7. Недостатнє тягове зусилля. У цьому спостерігається нестабільна робота - привід самовільно зупиняється посередині, чи взагалі, де йому заманеться. І тут має сенс переконатися, що тягове зусилля виставлено максимум. На деяких моделях це триммер-регулятор з позначенням "FORCE", в інших це робиться в меню, у третіх (CAME) переставлення фішок на трансформаторі. Рекомендуємо завжди виставляти це зусилля на максимум, тому що взимку густіє мастило в підшипниках та редукторі, десь щось підмерзає, "старіє" фурнітура та користувачі, яким подобається, щоб було "посередині" можуть зіткнутися з описаними вище проблемами.

8. Пусковий конденсатор. Рідко, але буває, що його "спучить" або "здує" і він не виконує свою функцію, при цьому мотор їде нестабільно - ривками. У цьому випадку замінити конденсатор аналогічної ємності та вольтажу.

9. Ще одна, несправність, що досить рідко зустрічається, це вихід з ладу геркона кінцевого вимикача. Проблема ця усунута досить легко. Зрозуміти, що вийшов з ладу Геркон можна зрозуміти, якщо подивитися на світлодіодні індикатори кінцевих вимикачів OL та CL.

PS-IZ

Якщо до блоку герконів над зубчастим колесом не підведено жодного магніту (ворота в середньому положенні), то якщо геркони справні повинні горіти обидва індикатори OL і CL. А ось якщо один з них пошкоджений, то якийсь і з індикаторів горіти не буде.
Переходимо до ремонту. Знімаємо блок герконів.

Блок герконов откатного привода PS-IZ

Геркони залиті білим клеєм. Якщо геркон, що згорів, не видно візуально, то користуємося тестером-мультиметром. Загальний провід – червоний;). Далі йдемо на радіоринок і купуємо аналогічний нормально-розімкнутий, двоконтактний геркон, вартість у дідів-стариків 5-7 грн макс. Після цього беремо паяльник і робимо заміну несправного геркона. От і все. Ставимо блок герконів на місце і насолоджуємося комфортом.
Заради справедливості варто відзначити, що в останні роки виробники відкатної автоматики відходять від використання герконів у блоках кінцевих вимикачів, їх місце займають транзистори, у зв'язку з цим блок кінцевиків вже вимагає живлення +5 або +12 В. У теорії транзистори, що вийшли з ладу, теж можна замінити. На рис. плата транзисторних кінцевиків - видно 2 транзистори, що реагують на магніти і один ключовий.

Магниты для откатных ворот

Якщо все ж таки після всіх наших зусиль плату "оживити" не вдалося, але двигун і редуктор "живі", то має сенс задуматися про покупку нової такої ж або функціонального аналога DC-43M або CBSL-220.

адиоуправление для ворот

Як встановити плату у привід Professional PS-IZ, GANT BS-IZ

Плата управления для откатных ворот китай

Плата управления для откатных ворот купить

10. Якщо трапилося, що ворота "задавило" в уловлювачі і Ви не можете розблокувати редуктор штатним ключем, то візьміть гайковий ключ на 13 і відкрутіть зубчасту рейку, що знаходиться над зубчастим колесом і "звільніть" редуктор. Після цього встановіть зубчасту рейку назад, заблокуйте двигун. Підкоригуйте положення кінцевого вимикача на зубчастій рейці, щоб "задавлення" не повторювалося.

Ремонт автоматики откатных ворот

Залишились питання? Телефонуйте, і наші менеджери із задоволенням проконсультують Вас з усіх питань! Телефонуйте або замовте консультацію.