У цій статті наводяться публікації, покликані полегшити користувачеві самостійний ремонт автоматики для воріт. Ми не займаємося ремонтом автоматики, придбаної в інших магазинах. Дані публікації мають виключно обізнаний та загальноосвітній характер.
Пошук та усунення несправностей автоматичних відкатних воріт - хороша стаття, яка допоможе Вам.

Автоматика для воріт виходить з ладу в 90% відсотках випадків від нестабільного напруження в мережі живлення. Як правило виходить з ладу трансформатор або варистор, струмопровідні доріжки та інші компоненти. Нестабільна напруга – це не гарантійний випадок і сервісні центри можуть відмовити у ремонті. Ефективний спосіб запобігти цьому встановити реле напруження або стабілізатор напруги, краще вибирати моделі зі стабілізованою потужністю 1,5-2,0 кВт. Детальні консультації дадуть продавці відповідних магазинів (гуглити самостійно). Детальніше про користь стабілізатора напруги тут.
Напруга в нашій електромережі може коливатися в непередбачуваних межах. Автоматика воріт призначена для роботи при напрузі 220VAC + 10%. Небезпечно як зниження і підвищення напруги.
При зниженій напрузі автоматика працює як би "через раз" - це привід насторожитися.
Крім того, в нашій отечній мережі трапляються імпульси вкрай високої напруги порядку 10кВ і тривалістю 1-2мкС, на такий імпульс не зреагує звичайний запобіжник, для цього встановлюється варистор, ось він і згоряє рятуючи від згоряння подальшу схему. Удари блискавок у дроти і "відгоряння нуля" теж не рідкість, звичайно ніяка плата, зокрема і "німецька" або "італійська" цього не знесе.
Отже, коли вже Вас спіткала та доля, що ваша автоматика раптово зламалася, то насамперед перевірте плату управління на предмет перегорілих запобіжників і згорілих деталей. Зазвичай обвугливается варистор, його слід акуратно випаяти та замінити на варистор з аналогічними праметрами. Зовнішній вигляд варісторов.
Якщо ж деталей, що обвуглилися, не спостерігається, то потрібно тестером-мультиметром перевірити первинну обмотку трансформатора, якщо вона не продзвонюється значить вона пошкоджена і трансформатор необхідно замінити на аналогічний. Для автоматики воріт зазвичай використовується трансформатор 2х12V 500mA. На малюнку він синій та квадратний. Далі як приклад розглядатимемо плату (блок управління) від приводу Гант (Gant BS-IZ, Professional PS-IZ). Плати інших виробників мають подібну топологію, принципи роботи та притаманні проблеми. І крім того через свою масовість ця плата найбільш вивчена.

Плата управления

Замінити можна на по батькові (ТПШ-5-220-50 12+12V), хоча зараз у радіомагазинах вже є і "рідні" китайські трансформатори.

Повинно вийти так. Трансформатор бажано притягнути до плати затяжкою капронової, для цього потрібно зробити в текстоліті пару отворів.

Наступний випадок – вихід з ладу тиристора ВТА16, він знаходиться біля трансформатора. В цьому випадку реле приводу включається - чутно характерні клацання, але руху не відбувається. Лікується цей глюк шляхом замикання силових доріжок тиристора краплею припою або перемичкою. див. рис нижче. Але спочатку потрібно перевірити запобіжник двигуна на 6А, його перегорання дає таку ж картину.

Плата управления Гант

Сам тиристор можна не випоювати. Після цієї процедури перестають працювати функції плавного стопу та пуску, але корисність цих функцій є спірним питанням, зате Ви знову маєте робочу плату.
Ревізії плат можуть змінюватися, але ці дві луджені доріжки все одно добре проглядаються. Те, що вони будуть іншої форми, ніж ті, що зображені вище суті справи не змінює.

*****

Трапляється, що у плати, господар якої знехтував стабілізатором трансформатор, контороллер та інші життєво важливі компоненти залишаються цілими, а згоряють струмоведучі доріжки біля роз'єму підключення електромотора. Іноді навіть текстоліт плати прогорає наскрізь. Ось як на малюнку нижче.

Долбоёб

Після першого шоку і усвідомлення того, що стабілізатор таки потрібен, беремо в руки паяльник і робимо ось що: справа в тому, що текстоліт, що почав горіти, тлітиме і далі. Останні дослідження говорять про те, що відновлювати доріжки по текстоліту сенсу немає - він горітиме далі. Вихід такий - радикально викушуємо згорілий текстоліт, потім беремо дроти і паяємось безпосередньо до контактів реле та контактів первинної обмотки трансформатора для подачі 220В. Загальний сенс такий: скоротити рух струму 220В на доріжках плати. Нюансом буде те, що рідними зеленими клемками ви більше користуватися не зможете, та й не треба. Провід після такої процедури зручно з'єднати звичайними клемниками або на скручування.

Ремонт автоматики ворот

автоматики ворот

автоматики ворот

Якщо все ж таки після всіх наших зусиль плату "оживити" не вдалося, то має сенс задуматися про покупку нової такої ж чи функціонального аналога DC-43M.

адиоуправление для ворот

Як встановити плату у привід Professional PS-IZ, GANT BS-IZ

Плата управления для откатных ворот китай

Плата управления для откатных ворот купить

*****

Ще одна несправність, що досить рідко зустрічається, це вихід з ладу геркона кінцевого вимикача. Проблема ця усунута досить легко. Зрозуміти, що вийшов з ладу геркон можна зрозуміти, якщо подивитися на світлодіодні індикатори кінцевих вимикачів OL та CL.

PS-IZ

Якщо до блоку герконів над зубчастим колесом не підведено жодного магніту (ворота в середньому положенні), то якщо геркони справні повинні горіти обидва індикатори OL і CL. А ось якщо один з них пошкоджений, то якийсь і з індикаторів горіти не буде.
Переходимо до ремонту. Знімаємо блок герконів.

Блок герконов откатного привода PS-IZ

Геркони залиті білим клеєм. Якщо геркон, що згорів, не видно візуально, то користуємося тестером-мультиметром. Загальний провід – червоний;). Далі йдемо на радіоринок і купуємо аналогічний нормально-розімкнутий, двоконтактний геркон, вартість у дідів-стариків 5-7 грн макс. Після цього беремо паяльник і робимо заміну несправного геркона. От і все. Ставимо блок герконів на місце і насолоджуємося комфортом.
У випадку виходу з ладу інших компонентів плати управління шансів полагодити її не так і багато, якщо тільки особисто Ви не брали участь у її розробці і у вас є цілий арсенал просунутого електронника як наприклад знімач чіпсетів, осцилограф, програматор, паяльник SMD елементів та інші розумні штуковини. І тут є сенс подумати про придбання нової.
Деякі користувачі, особливо з людей старшого покоління, вважають, що привід повинен (а злісні продавці приховують її) бути забезпечений принциповою схемою на суворому пергаменті, як радянський телевізор "Рубін" і що плату можна в 100% випадків "попаяти" - вимушені Вас розчарувати, надворі XXI століття і принципової схемою сучасні устрою не комплектуються. Чи багато ви бачили принципових схем МР3-плеєрів, LCD-телевізорів, мобільних телефонів, планшетів? Ось, те й воно, і не витрачайте час на подібні запитання та пошуки. Хоча на просторах інтернету вже начебто відтворили схему.
Все, що можна "попаяти", було описано вище.
Майже всі плати електрично взаємозамінні. Потрібно тільки з'ясувати подає вона на двигун 220В або 24В, як правило це 220В. Наприклад, якщо у вас коштує NICE ROBOKIT і "полетіла" плата можете замість оригінальної (вартість 160 Євро) використовувати плату від комплекту PROFESSIONAL PS-IZ (вартість 80 Євро) або будь-яку іншу з виходом на двигун 220В.
Однак, краще попередити, ніж розхльобувати. Встановіть стабілізатор напруги на 1,5-2,0 кВт і вищезазначені проблеми Вас не торкнуться.
Не заощаджуйте на стабілізаторі - ремонт плати, нерви, бензин і час коштуватимуть дорожче.
У разі механічної поломки редуктора потрібно спочатку пошукати по фірмах шестерню, що зламалася, або вузол, але ймовірність успіху в цій справі мінімальна, краще відразу йдіть до токаря фахівця по зубчастих колесах.
Механічні поломки трапляються нечасто, зазвичай у недорогих європейських приводах для воріт із силуміново-пластиковими шестернями і як правило у разі якихось екстремальних впливів, наприклад при тарані воріт автомобілем, вандальних діях.