Здрастуйте, дорогі друзі та користувачі автоматичних воріт, мене звати Капітан Очевидність, можна просто Кеп, у цій статті я розповім, що потрібно знати та розуміти при купівлі плат для воріт та їх установці.
1. Плати - це товар все-таки більше для фахівців, ніж для обивателя, які знають з якого боку триматися за викрутку і паяльник. Користувач має доступ до критичних контактів – це й відрізняє цей товар від інших побутових товарів, де користувач цього доступу не має. У комп'ютерних платах є "захист від дурня" – тут немає. Тому плати обміну та поверненню не підлягають. Не подобається – не беріть.
І, так, просто покупка нової плати ще не означає автоматичного відновлення працездатності ваших воріт - її потрібно правильно підключити (що не всім дано, на жаль), і як правило майже завжди, є ще несправності в системі кінцевих вимикачів, проводці, редукторі, системі розблокування, силовому трансформаторі, якщо мова про плати для двигунів 24 В ітд. Перед придбанням потрібно все це протестувати, щоб не трапилося таке, що не в платі то і проблема була.
2. Не варто підключати плату бездумно, включаючи будь-що куди попало, а також хаотично "клацати" DIP-перемикачами або кнопками меню. Закорочувати всі клеми і подавати на всі контакти 220 В. З цього гарантовано нічого не вийде і можна (треба) вивести плату з ладу.
3. Часто плата куплена на заміну старій (ну нема таких вже) не "встає" на колишні кріпильні місця і користувач намагається якось закріпити її або вставляти в пази від колишньої плати і у разі докладання надмірних зусиль може відламати край, пошкодити деталі на платі і так далі. Найчастіше досить просто покласти плату на "піддон" або повісити на затяжки.
4. Не варто "вичавлювати" з китайських плат весь заявлений функціонал, наприклад на колективних воротах. Подали живлення, прописали пульт, лампа та фотоелементи – і достатньо. Залазячи далі в активацію "режима хвіртка", автозакриття, режими миготіння лампи і ще 100500 таких пунктів ризикуєте загубитися в цьому всьому, "забембати" себе та продавця і допоможе врешті решт тільки повний RESET животворящій.
5. Продавець не зобов'язаний розбиратися за Вас, у причині поломки Вашої автоматики та/або компенсувати Вашу нездатність до підключення та налаштування проводячи з Вами на телефоні дні та вечори напрольот. Не варто купувати плату, а потім казати "не працює" та у м'яко-маніпулятивній манері (мовляв, спалю вам плату і поверну) напружувати продавця шукати Ваші несправності та косяки (може там і не в платі справа, чи не в ній одній - так воно дуже часто і буває). Те, що плата "не працює" вкрай малоймовірно - криворукість та/або некомпетентність користувача імовірніше в гугол разів. Так щоб було зрозуміло, наведемо приблизні розцінки у сервісних центрах - можна балуватись там:
- Мовчазний погляд на плату 1 хв - 150 грн.
- "Діагностика" проста (первинна) - тобто включення в мережу та поглядєніє чи горять світлодіоди на платі - 450 грн.
- "Діагностика з приладом (мультиметром)" – 650 грн
- "Діагностика з осцилографом" - 850-1200 грн
- Ремонт - від 800 (заміна варистора) до вартості нової плати і навіть більше.
- Виїзд – від 1000 грн, плюс все це підсумовується, плюс 500-800 грн кожна повна чи не повна година роботи.
Якщо Ви не маєте базових знань в електроніці - краще звернутися до професіоналів, так, заплатите грошей, але все буде добре. А займатися описаним вище не по джентльменські і навіть інфантильно, що не личить дорослій людині.
Ось приклад як одна людина "боролася" зі своєю автоматикою купівлею нової плати - були заяви, що "не працює", що "ворота самі зупиняються" ну, а те, що "роздовбана" пружина на не меньш "роздовбаній" осі блоку кінцевиків погано натискала один мікрик (який до того ж ймовірно, вже окислився і погано спрацьовує), а при старті в іншу моторошно згинала її приводячи до натискання на інший - зовсім не в домьок, підсумок такий: плата і продавець "погані". А чи не пішов би ти до сервісного центру, дядьку?
6. Не варто "душити" продавця "залізобетонними" гарантіями на плату - чим більше клієнт старатиметься в цій справі, тим більше ймовірно, що менше хорошого з усього цього вийде - і незалежно у якого продавця він купить.
Електронники та зв'язківці (аксакали) люблять приказку - зв'язок (робота електроніки) явище тимчасове і добре, якщо воно є.
Нормальний продавець завжди піде назустріч своєму клієнту, інший віртуозно відмовить, третього ви не знайдете через місяць, четвертий "не в зуб ногою в електроніці" - обійняти і плакати ітд, ітп. Тобто не тримайте Всесвіт "за горлянку залізною хваткою" і йому не потрібно буде "виховувати вас" показуючи, що на хитрож*пого є ще більш такий же. Навіть "обклавшись" хоч стопкою гарантійних паперів і коли гримне час "ч" клієнт може дізнатися, що той ФОП або ТОВка в стані ліквідації або вже не існує - відповідно може використати цю стопку за своїм прямим призначенням, якщо папір не дуже жорсткий. Тобто якщо клієнт купив "дешманську" плату за 3 копійки - це не означає, що він на додачу отримав у "рабство" чоловічка, який по клацанню йому щось постійно "вирішувати" і піклуватися, щоб клієнт чарівно катався через ворота. Продавець, в принципі, зацікавлений, щоб продукція працювала успішно та радувала клієнта довгий час. І якщо клієнт теж зацікавлений (тільки спокійно) так воно і буде - перевірено.
Тут треба розуміти наступне - за ті смішні за сьогоднішніми мірками гроші (зайдіть до Новуса чи Епіцентру з цими грошима і зрозумієте), що коштує плата, нікому не цікаво брати "шефство" над вашими воротами і гарантувати СТАБІЛЬНУ та БЕЗУКОРІЗНЕНУ роботу оних (ще невідомо, що там за страховище), за ці гроші продавцю простіше та краще купити собі міцного та здорового сну. Більше про гарантії - тут. Крім того, є ненульова ймовірність того, що продавець і покупець зустрінуться або в окопі, або на лісосіці на околицях Магадана і мило поговорять про гарантії.
В інших магазинах можуть, на прохання мнітєльного клієнта, зняти відео за 100—200 грн, що плата робоча і на тому "досвідос" — зустрічалося й таке. Тобто панькатися з вами особливо нихто не буде.
7. GSM-модулі: Річ хороша, але потрібно розуміти, що в ньому є сім-карта, яку потрібно періодично поповнювати згідно з тарифом, часто клієнт цього не робить і рівно через 3 місяці від дати продажу GSM-модуля сім-карта анулюється та перестає працювати, а тепер, увага, питання, а навіщо дзвонити продавцю і говорити: "Ворота не відкриваються!"
8. WIFI-модулі: На любителя. Знову ж продавець не повинен розбиратися в організації домашнього WIFI клієнта, налаштуваннях його роутера, DHCP-сервера, рівні сигналу WIFI в районі воріт тощо. Майже кожен користувач смартфона з WiFi міг помічати таку річ - вайфай начебто є, а телефон в Інтернет не ходить - перезавантажив роутер і ок, або перепідключив телефон як варіант. У випадку з WIFI-модулем, звичайно, потрібно зателефонувати продавцю і разом з ним через півдня розборів з'ясувати, що не поповнений інтернет або потрібно перезавантажити роутер.
Часто у користувача стоїть китайський 4g роутер з WiFi, який підключає максимум 10 клієнтів до вайфаю, така кількість телефонів у хаті зараз не рідкість і мережа переповнюється і не підключає якісь із пристроїв. Крім того такі роутери колись "бачать" велику кількість телефонів, навіть не підключених до них по WIFI, наприклад гості прийшли, - видає повідомлення "точка доступу переповнена". Дзвонимо продавцю – бінго!
9. Інструкцій та відео на сайті більш ніж достатньо на сторінці товару - в описі та прікріпленних PDF для успішного підключення.
10. Як що щось таки не зрозуміло, то завжди можна спокійно та чемно задати питання і Вам завжди допоможуть – не сумнівайтеся! Адекватним клієнтам завжди раді!